• Trendy dla ??dnych mody

    Podkre?la swój odleg?o?? a? do Boga u?ywaj?c s?ów „o poprzednio mówi?”, „(…) przywyk?a j? chwali?” . Jeszcze pora?ka ironizuje osob? Stwórcy. Przechwala si? wspominaj?c o swojej nie?miertelno?ci oraz swojej mocy twórczej, która mimo, ?e nie zosta?a coraz sprawdzona jest wi?ksza od boskiej. Czuje si? dumny, czego wynikiem jest oczywisty narcyzm. Mówi ?e jego osoba a narodowo?? to jedno. Jest jednak ?wiadomy, i? musi buty cierpie?, bowiem jago Polska jest w opa?ach. Stwierdza, i? cierpi wewn?trz miliony, wszelako nie u?ala si? powy?ej sob?, jest to w celu niego powodem a? do dumy. Porównuje si? do rodziców widz?cych cierpienia swoich dzieci. (ponowny aspekt prometeizmu). Konrad w Dziadach cz. III podkre?la pot?g? swoich s?ów, wie i? one s? Damskie balerinki jego atutem a i? nimi przypuszczalnie przeku? z?o ?wiata. Konrad aby dokona? zaplanowanych z wykorzystaniem siebie zmian potrzebuje muzyki. ?wiadczy owo o wielkiej harmonii zaplanowanego dzie?a, gdy oraz wra?liwo?ci jego autora. Warto odda? uwag? na paradoks w stosunkach Konrada spo?ród innymi poetami. Stwierdza, i? malowniczy poeta jest bohaterem, ma uprzywilejowan? pozycj? po?ród ludzi, mimo to w innych okoliczno?ciach czó?enka bez palców
    gardzi nimi, równie jak innymi intelektualistami. Podkre?lam równie? ?e powiedzenie badacz by?o w romantyzmie odbierane negatywnie (kontekst kulturowy).