• Moda dla Pa?

    Cegie?ka zosta? „odkryty” przez Adama Wiedemanna, ze wzgl?du któremu wszed? w orbit? „Twórczo?ci”. Wiedemann nie wr?cz przeciwnie by? w jury konkursu im. Czycza, to? i udost?pni? zabawn? natomiast entuzjastyczn? opini?, jaka figuruje na ok?adce „Sandacza w bursztynie”: Osoby, których nie lubi?, mówi?, i? opowiadania Piotra Cegie?ki s? nudne. Owszem, s? nudne, lecz przeciwnie w celu tych, którzy nudz? si? nawet w sukienki wieczorowe wannie. Trzeba po tej stronie od czasu razu wo?a? fakt, ?e przed chwil? nud? wynikaj?c? spo?ród opisywania „banalnych” wydarze? pozbawionych puenty, zarzucano… autorowi opinii spo?ród ok?adki. Cegie?ka jest jako ?e nie ale wr?cz odkryciem, pomimo tego tak?e literackim satelit? Wiedemanna natomiast z trudem si? dziwi?, i? tych dwóch w?a?ciwie dobrze si? rozumie. Ró?nica po?rodku tymi autorami le?y pewnie w rodzajach wyst?puj?cej u nich obuwie damskie intertekstualno?ci – u Wiedemanna (jak np. w opowiadaniu Pudel) sytuacja pomi?dzy tekstem wzorcem a w?a?ciwym opowiadaniem autorskim s? bardzo zawoalowane, drugi jest tak?e mnogo?? przekszta?ce?, jakim literat poddaje literacki wzorzec. Przyk?adowo – w prozie Piotra Cegie?ki torebki damskie nie ma rzeczywi?cie charakterystycznego gwoli twórczo?ci Wiedemanna samplowania.
    Tak?e paleta tradycji literackiej wykorzystanej dzi?ki Cegie?k? jest dalszy – zupe?nie równoczesny z takimi zjawiskami literackimi podczas gdy proza F. Kafki, S. Becketa czy A. Camusa.