• Moda dla kobiet

    Cegie?ka zosta? „odkryty” przez Adama Wiedemanna, przez wzgl?d któremu wszed? w orbit? „Twórczo?ci”. Wiedemann nie wprost przeciwnie by? w jury konkursu im. Czycza, pomimo tego i udost?pni? zabawn? za? entuzjastyczn? opini?, jaka figuruje na ok?adce „Sandacza w bursztynie”: Osoby, których nie lubi?, mówi?, ?e opowiadania Piotra Cegie?ki s? nudne. Owszem, s? nudne, tymczasem wr?cz przeciwnie dla tych, którzy nudz? si? nawet w sukienki wieczorowe wannie. Trzeba po tej stronie od razu wo?a? fakt, ?e przed momentem nud? wynikaj?c? spo?ród opisywania „banalnych” wydarze? pozbawionych puenty, zarzucano… autorowi opinii spo?ród ok?adki. Cegie?ka jest bowiem nie lecz odkryciem, ali?ci plus literackim satelit? Wiedemanna za? trudno si? dziwi?, ?e tych dwóch faktycznie prawid?owo si? rozumie. Ró?nica po?rodku tymi autorami le?y pewno w rodzajach wyst?puj?cej przy nich obuwie damskie intertekstualno?ci – obok Wiedemanna (jak np. w opowiadaniu Pudel) stosunki mi?dzy tekstem wzorcem za? w?a?ciwym opowiadaniem autorskim s? niezwykle zawoalowane, pozosta?y jest podobnie arsena? przekszta?ce?, jakim pisarz poddaje literacki wzorzec. Przyk?adowo – w prozie Piotra Cegie?ki kopertówka nie ma ?ci?le mówi?c charakterystycznego w celu twórczo?ci Wiedemanna samplowania.
    Tak?e panorama tradycji literackiej wykorzystanej za pomoc? Cegie?k? jest drugi – w ca?o?ci równoczesny z takimi zjawiskami literackimi kiedy proza F. Kafki, S. Becketa azali A. Camusa.