• Japan Style nowy trend w modzie kobiecej

    Sam S?dzia wydaje si? stra?nikiem kultury narodowej i szlacheckiej. Jego dom rozbrzmiewa d?wi?kami Mazurka D?browskiego, przypomina wszystkim o staropolskiej go?cinno?ci a tradycji biesiadnej. Wielko?? opisów przyrody (sadu, matecznika, zachodów s?o?ca spinaj?cych klamr? akcj? utworu) ma czytelników przekaza? oczyma wyobra?ni do ukochanego kraju lat dzieci?cych, kto dla autora furt zostanie po?wi?cony tudzie? niepokalany podczas gdy zupa kochanie. Mickiewicz wprawnie idealizuje sukienki ?wiat w swej epopei. Ju? w inwokacji, skierowanej najpierw a? do Litwy, i nie wcze?niej w dalszej cz??ci a? do Matki Boskiej, sugeruje, i? najdro?sza jest mu w?a?nie ojczyzna. W ten podej?cie literacki obraz arkadii zostaje w „Panu Tadeuszu” eksponowany sakralizacji. Henryk Sienkiewicz w opowiadaniu „Latarnik” przedstawia reakcj? emigranta polskiego po przeczytaniu Pana sukienki Tadeusza. Emocje ówczesny w rzeczy samej silne, ?e pilny homo sapiens zaniedbuje swoje obowi?zki. My?lami przenosi si? do miejsc które utraci?, a? do arkadii lat dzieci?cych. Ksi??ka staje si? gwoli niego ?wi?to?ci?. Pozytywizm wzd?u? ró?nic programowych pos?ugiwa? si? tymi samymi mechanizmami w kreowaniu idealnego ?wiata. Przyk?adem by? mo?e by? w tym miejscu „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej. Topos arkadii pojawia si? w tym utworze w „Legendzie o Janie natomiast Cecylii” Porotopla?ci rodu bohatyrowiczów przekszta?cili dziewicz? sukienki puszcz? w krain? dostatku, mi?o?ci a rodzinnego szcz??cia. Jak w ba?ni ?yli leniwie oraz szcz??liwie, ponad sto lat, otoczeni licznymi dzie?mi, wnukami za? prawnukami, za? ich ?mudna tudzie? mozolna robota ponad ujarzmieniem dzikiej natury zosta?a na wystarczy doceniona dzi?ki samego króla.