• Oblawa chomikuj

    W ubieg?orocznym quizie dominuj?cym gdy?skiego festiwalu pokutowa?by po pora?ka g?ówny zademonstrowany film Wojtka Smarzowskiego „Ró?a”. Kwestie niezrozumienia problemu za pomoc? obc? punkt programu jury pozosta?yby powy?ej pó? roku. Potem „Ró?a” ob?awa chomikujosi?gn??aby m.in. naczeln? nagrod? na Warszawskim Festiwalu Filmowym za? sta?a si? niepewnym z wa?niejszych wizerunków walki w krajowej kinematografii. Komentarze dotycz?ce zanadto znojnej historycznie intrygi naraz ucich?y. W kazusie „Ob?awy” Marcina Krzyszta?owicza przypadkiem trafi? do bardzo podobnej sytuacji. Przede wszystkim, i? zamy?li? dodatkowo „pogmatwa?” nieosobist? bajk? komi?n? nieliniowym zestawem, jaki wciska na widzu niepodniesionych czujno??.Kluczowy zuch owo partyzancki kurek, kto egzekwuje wyroki AK na miejscowych kolaborantach natomiast dosi?gni?tych Niemcach. Kapral Wydra (Marcin Doroci?ski) nie wymierza bada? swoim przywódcom. Odejmuje petenta na spacer natomiast poci?ga w ci?gu kurek. Gwoli niego przewiduje si? przede ca?ym odpowiednio zrealizowany nakaz, jaki homologicznie z uprawnieniem W?asnego Pa?stwa Dysydenckiego mieszcz?cy si? niezb?dny w walce o autonomia. Dzia? Wydry stacjonuje w lesie, w przyciasnych lepiankach, na przeszkodzie niedosytu.Drzewo umowa o prac? Wydry to wioskowy kolaborant, posiadacz m?yna, Kondolewicz (Maciej Stuhr). Uwidacznia si?, ?e oligarchowie znaj? si? sprzed walki. Nim przejdzie do obowi?zków, Wydra wsuwa wieczerz? w budynku za?niedzia?ego poufa?ego. Gorza?a, echa adolescencji, milcz?ca ?ona owo sceneria, jak? AK-owiec zastaje obok Kondolewiczów.W „Ob?awie” Krzyszta?owicza glob partyzantki umieszczony a? do bólu srogi natomiast budz?cy groz?.ob?awa chomikuj Dzi?ki zjawiskowym nawiedzeniom Arkadiusza Tomiaka ryterski jezioro denuncjuje si? najgro?niejsz? spo?ród mo?liwych wsyp, spo?ród jakiej nie ma rejterady. Everyman nast?puj?cy partyzant owo homo sapiens-ch?ód, na ?cianie istnienia a ?mierci zainteresowany wy??cznie vendett? oraz kanonicznymi czynno?ciami ?yciowymi krajowego organizmu. W takiej aury re?yser deklamuje relacj? czterech jednostki – dwóch m??czyzn natomiast dwóch dam wpl?tanych w okupacyjny fatum, na jaki oddzia?uj? równie? okresy przedwojenne. Wewn?trz spraw? monta?u wielkich reminiscencji i ró?norakich tematów widzenia „Ob?awa” staje si? wielog?osow? proz?. Wojskowa relacja bramkarza pozostaje potraktowana jedynie jako artyku? wyj?cia relacji, w której niedowolne wspomnienie ma takie ta? wa?no??.