• Weselne ówczesne ususy – korowaj dodatkowo Swa?ba

    Korowaj – maniera ko?acza, rutynowego, rytualnego pieczywa pszennego innymi s?owy ?ytniego, z regu?y weselnego. W Polsce podekscytowany spo?ród tradycji wschodniej.

    By? to szeroki bochen chleba, oznacza to okre?lony racuch u?liczniony dekoracjami z ciasta (zaj?czki, ptaszki), czernicy czy te? kwiatów. Ozdabiany by? równie? formami w kszta?cie rozet, kwiatów czy te? s?o?ca plus ksi??yca. Korowaj sporz?dza?y ostatniego dnia przed ?lubem damy zatytu?owane korowajnicami, i w pobli?u wypieku nie mogli by? przytomni panowie.

    Swa?ba – odmiennie gody, staropolska, s?owia?ska styl ?lubu, patetyczna rytua? zawarcia zwi?zku matrymonialnego polegaj?ca na oddaniu rot nim bo?kami w egzystencyj ?ercy oznacza to rai.

    Swa?b? poprzedza? tryb swad?by (okre?lenie nieprawid?owo u?ytkowane wymiennie, zapisywane w jaki sposób pro?ba – st?d pó?niejsze swad?bi? a swadziebny), to znaczy usus swatania[1]. Zwi?zek ma??e?ski by?o obok dawnych S?owian ?wiadom? umow?, ustalon? obopólnymi talentami równowarto?ciowej warto?ci (jeszcze w arystokratycznej Polsce wyprawa ma obowi?zek równa? si? wianu) dodatkowo obowi?zkow? rodziny statyczn? przyja?ni? (ma??e?stwo powi?za?o, swoi?o rody).

    B??dnie chocia? zapo?yczy?o si?[potrzebne ?ród?o] uwa?a? (po tym, jak na przyk?ad chrze?cija?scy kronikarze nie przytoczyli pogan w naturalnym ?wietle), i? stan ma??e?ski wolno by?o zagotowa? si? w procedura powszechnie do zniesienia zam?tem, zabraniem innymi s?owy kupnem. O jak wiele nabycie by?o zjawiskiem drugorz?dnym, ubocznym spo?ród umowy swadziebnej dodatkowo komunikacyj drygów, oraz nie prymarnym, o tak wiele zabranie kobiety na rzecz o?enku by?o w wi?kszo?ci wypadków udaj?ce, wewn?trz porozumieniem m?odych – podczas gdy typowa sposób (umowa swadziebna) zawiod?a ewentualnie egzystowa?a targ mozolna (zazwyczaj kiedy t?skni?o farmaceutyków na umeblowanie wesela). Inscenizowana umuczka sprzeciwia?a si? uniwersalnie przyswajanym rytua?om (szczególnie na rzecz damy, podczas gdy w pó?niejszym okresie nie uda?o si? trwa? aprobaty jej rodziców gwoli zwi?zku), jednak?e nie oprawi?a si? z negatywnymi wytrwa?o?ciami, jak?e w losie prawdziwego zabrania. W ci?gu rzeczywiste porywanie oczekiwa? bo wendeta – rodzina uwiedzionej odp?aca?a agresja po?cigiem tak?e morderstwem, tudzie? pó?niejsze kodeks ukara?o kostuch?. Uwiedzenie zam?tem zdarza?o si? przy S?owian lekko lu?nie, co morderstwo[1].

    Istotn? rol? w swa?bie odgrywa?a istota j? umo?liwiaj?ca, lub swat – cz?owiek ciesz?cy si? czci? równie? dopuszczeniem. W?ród w?o?cia?stwa do tej pory w XIV równie? XVI w. sam jeden swat opiewa? ma??e?stwa, natomiast ?wi?tynia ukara? anatem? abderyty, któryby bez kap?ana rozwa?a? si? spina? ma??e?stwa