• W muzyce Zimbabwe wiecznie zajmowa?a szczególne po?o?enie

    W muzyce Zimbabwe wiecznie zajmowa?a szczególne lokalizacja mi?dzy ludzi. Zimbabwe muzyka jest furt powi?zane spo?ród kraju historii politycznej. W czasie wojny wyzwole?czej, Zimbabwe African National Union (ZANU) rozpocz??a swoj? prywatn? stacj? radiow? o nazwie Voice of Zimbabwe, które nadawane od chwili Maputo, Mozambik. Przez stron? chóry maj?cy zwyczaj do ?piewania pie?ni bojowe, które zosta?y, transmitowanych w stacji jak moralnego-Booster w celu bojowników natomiast ich zwolenników ch?opskich. Muzyka sta?a si? cz??ci? wojny wyzwole?czej strategy2. Nawet po uzyskaniu niepodleg?o?ci w 1980 mnogo?? chórów w przysz?o?ci ?piewa? tudzie? protoko?owa? multum politycznych utwory jak Zvinozibwa ne Zanu natomiast Taireva Chóru ZANU. Pozostali muzycy epoki walki wyzwole?czej m.in. pokroju Thomasa Mapfumo którego znakomito?? wzros?a w przybli?eniu 1967. Mapfumo blended rutynowy Shona muzyka mbiry zachodnich instrumentów tudzie? polityczne wymowa z tradycyjnych metafor. W latach 1960 zwyk? ?wiergota? niezwykle bojowników politycznych utwory, które dawny nader popularne mi?dzy ludzi walcz?cych o niepodleg?o??. Wed?ug Turino (2000:174), – .. Niektóre spo?ród muzyk? by? ?ywy a? do generowania emocjonaln? si??, która wymaga-nacjonalizm. To stanowi?o podstaw? do nacjonalistycznego dyskursu. Kiedy musical fanaberia nazywa miejskie rowki szlagier Zimbabwe rynku po wprowadzeniu a? do 75 odsetki polityki lokalnej na nadawanie w 2001 roku, ilo?? krytyków j?kn?? oraz skaza? ich na ?mier?. Zostali oskar?eni o Na?ladowcy ameryka?skich muzyków, zw?aszcza muzyków hip hopowych. Cho? fetowa? rodzimych j?zyków w ich muzyce, s? one potem napi?tnowany w charakterze banalny. Wiele miejskich rowki muzycy stworzyli soul-liftingu za? przyjemna muzyka, która jest popularna po?ród m?odzie?y. Dzisiejsza ludzie m?odzi ma pasj? spalanie a? do kariery w muzyce, przede wszystkim kiedy widz? muzycy wieku zdobi?y wa?nych okazjach tudzie? przyjació? z dzieci?stwa ?amy ich perfomances scenicznych za? stylu ?ycia celebrytów. Doprowadzi?o to mrowie a?eby pocz?stowa? si? szcz??cia w biznesie muzycznym, gdy u?wiadamiaj? sobie uwag? przyci?gnie ich rówie?nicy na ulicach za? chc? mog? stanowi? tosty ich fans3. Jednak w niektórych przypadkach pasj? podj?? dominacja ponad talentem, albowiem niektóre spo?ród nich s? wypychane dzi?ki ch?? bycia wys?uchanym tudzie? widzia?em, gdy brakuje im talentu oraz powagi. W ko?cu ko?czy si? przedrze?nia? ameryka?skich muzyków w celu uzyskania uznania. (Herald: 15 lut 2004) Jednak miejskie rowki nie Zimbabwe zjawiskiem. Z Zimbabwe a? do Zambii, Malawi a Tanzanii, miejski muzyka wspó?czesna jest teraz in-rzecz za? w najwy?szym stopniu mówi? o gatunku wi?kszo?? owo odtwarzanie na afryka?skich stacji radiowych. Mo?na teraz by? pos?usznym muzyki ?piewanej w isiNdebele, Kiswahili czy Bemba, nawet je?eli s? owo j?zyki obce (Herald: 7 lutowie 2004).. W muzyce miejskiej rowków, lokalne rytmy s? po??czone z R & B, soul, soul, reggae tudzie? hip-hop a? do si? spo?ród innym z mieszanki. Ta nowa ba?wan wydaje si? mie? wp?yw zaka?nych i bezustannie rozprzestrzenia w ca?ej Afryce. W Tanzanii jest znany w charakterze Bongo Flavour. (Herald 7 lutego 2004). Kiedy ranga Zimbabwe wprowadzi? siedemdziesi?t pi?? odsetki lokalnych tre?ci, celem by?o biont czego?, co jest afryka?ski tudzie? cha?upniczych. Cho? muzyka miejska rowki jest uprawiana w domu, tymczasem waga globalizacji na ich muzyk? w g?ówny punkt uwagi z kilkoma, twierdz?c, i? brakuje Zimbabwe to?samo??. Wraz z powstaniem miejskiej muzyki rowków gatunku, niektóre tradycyjne wytwórnie nie chcia?y parafowa? je, jako ?e brakowa?o im do?wiadczenia w produkcji muzyki, tote? s?aba posta? ich muzyki. (Poczta niedziela: 8 maja 2004 r.) W 2001 r. Elliot Manyika, wcze?niejszy cz?onek rz?du Stworzenia m?odzie?y, przyspieszenie a funkcja nagra? album Mwana wevhu (syn ziemi) z pochwa?y piosenki Nora ?e pochwali? prezydenta Roberta Mugabe. Rz?d rozpocz?? wydaj?c seri? jingli kampanii jak,-CHAVE Chimurenga, Ramba Wakashinga i Sendekera Mwana wevhu-mi?dzy innymi, jednak?e ca?o?? ma na celu promowanie polityki rz?du. Na zast?pieniu-zakazanych „piosenek spo?ród w?asnej muzyki na zlecenie, kategoria chce upiec para pieczenie blisko jednym ogniu, jaki zabija muzyk? opór tudzie? upewniaj?c zbuntowanych muzyków muzyka nie kupi? co zmusza je do submission.This spowodowane wielu zwyk?ych zasoby si?y roboczej unikaj? krajowej radiowej natomiast telewizyjnej z uwzgl?dnieniem ko?ysa? muzyki mi?dzynarodowej wykorzystuj?cy satelity przede wszystkim programy w obszarach miejskich. Niektórzy uwa?ali, ?e by?o nadmiernie co niemiara agitacja KRRiT content5. W 2005 roku, mi?dzynarodowa kierunek promowanie praw muzyków py? a? do powiedzenia na sprawa polityki nadawczej zawarto?ci rz?du: -Zimbabwe, cierpi poni?ej sankcjami, odci?ci od chwili spo?eczno?ci mi?dzynarodowej, w odpowiedzi na w?asnym g??bokim rezonansie w?asnych d?wi?ków, widz?c, dzia?ek natomiast spiski naoko?o it-.hence popyt klimatem dobrej sztuki „, w którym Radia za? Telewizji s? przepe?nione propagand? jingle-(„> http://www.freemuse.org:sep> 2005) Co podkre?lano w tym okresie by? wyzwoleniem bi? si? nacjonalistyczn? kultur?. W 2001 roku, Minister Informacji a Reklamy og?osi?a, i? ??to chwilowo obowi?zkowe w celu wszystkich stacje radiowe za? telewizyjne przeznaczy? zawrotn? siedemdziesi?tka pi?tka odsetek wszystkich programów do produkcji lokalnej 6.Okres poziom zakaza? mi?dzynarodowe piosenki na Power FM, jak to przedstawi? sto procent lokalnej tre?ci w stacji radiowej. Rz?d ukrywa? u do?u has?em-„i-reAfricanisation kultury”. Kronika (15 wrz 2005) poinformowa?, i? w stu procentach kompozycja lokalna zoserwissta?a dalej zredukowana do siedemdziesi?tka pi?tka procent na Power FM we wrze?niu 2005. Zimbabwe Broadcasting Holdings Corporate Secretary, Jennifer Tanyanyiwa potwierdzi? zmiany tudzie? powiedzia?: