• W muzyce Zimbabwe furt zajmowa?a szczególne pozycja

    W muzyce Zimbabwe zawsze zajmowa?a szczególne lokalizacja w?ród ludzi. Zimbabwe muzyka jest zawsze powi?zane z kraju historii politycznej. W czasie wojny wyzwole?czej, Zimbabwe African National Union (ZANU) rozpocz??a swoj? prywatn? stacj? radiow? o nazwie Voice of Zimbabwe, które nadawane od chwili Maputo, Mozambik. Przez stron? chóry maj?cy zwyczaj a? do ?piewania pie?ni bojowe, które zosta?y, transmitowanych w stacji jako moralnego-Booster gwoli bojowników oraz ich zwolenników ch?opskich. Muzyka sta?a si? cz??ci? wojny wyzwole?czej strategy2. Nawet po uzyskaniu niepodleg?o?ci w 1980 wiele chórów potem ?piewa? i nagrywa? multum politycznych utwory jak Zvinozibwa ne Zanu za? Taireva Chóru ZANU. Pozostali muzycy epoki walki wyzwole?czej m.in. pokroju Thomasa Mapfumo którego mistrz wzros?a oko?o 1967. Mapfumo blended utarty Shona muzyka mbiry zachodnich instrumentów a polityczne istota spo?ród tradycyjnych metafor. W latach 1960 zwyk? ?piewa? nadzwyczaj bojowników politycznych utwory, które poprzedni niezmiernie popularne w?ród ludzi walcz?cych o niepodleg?o??. Wed?ug Turino (2000:174), – .. Niektóre z muzyk? by? ?ywy a? do generowania emocjonaln? si??, która wymaga-nacjonalizm. To stanowi?o podstaw? do nacjonalistycznego dyskursu. Kiedy musical fanaberia nazywa miejskie rowki szlagier Zimbabwe rynku po wprowadzeniu do 75 procent polityki lokalnej na nadawanie w 2001 roku, wielko?? krytyków j?kn?? oraz skaza? ich na ?mier?. Zostali oskar?eni o Na?ladowcy ameryka?skich muzyków, g?ównie muzyków hip hopowych. Cho? fetowa? rodzimych j?zyków w ich muzyce, s? one nadal napi?tnowany w charakterze banalny. Wiele miejskich rowki muzycy stworzyli soul-liftingu a przyjemna muzyka, która jest popularna po?ród m?odzie?y. Dzisiejsza m?odzi ma pasj? spalanie a? do kariery w muzyce, przede wszystkim jak widz? muzycy wieku zdobi?y wa?nych okazjach za? przyjació? spo?ród dzieci?stwa ?amy ich perfomances scenicznych za? stylu ?ycia celebrytów. Doprowadzi?o to du?o a?eby spróbowa? szcz??cia w biznesie muzycznym, gdy u?wiadamiaj? sobie uwag? przyci?gnie ich rówie?nicy na ulicach i chc? mog? by? tosty ich fans3. Jednak w niektórych przypadkach pasj? podj?? inicjatywa powy?ej talentem, skoro niektóre z nich s? wypychane z wykorzystaniem ??dza bycia wys?uchanym a widzia?em, gdy brakuje im talentu i powagi. W ko?cu ko?czy si? papugowa? ameryka?skich muzyków w celu uzyskania uznania. (Herald: 15 lut 2004) Jednak miejskie rowki nie Zimbabwe zjawiskiem. Z Zimbabwe do Zambii, Malawi a Tanzanii, miejski muzyka wspó?czesna jest chwilowo in-rzecz oraz najbardziej mówi? o gatunku wi?kszo?? owo odtwarzanie na afryka?skich stacji radiowych. Mo?na teraz s?ucha? muzyki ?piewanej w isiNdebele, Kiswahili azali? Bemba, nawet gdyby s? to j?zyki obce (Herald: 7 lut 2004).. W muzyce miejskiej rowków, lokalne rytmy s? po??czone spo?ród R & B, soul, soul, reggae oraz hip-hop do si? spo?ród innym spo?ród mieszanki. Ta nowa ba?wan wydaje si? dysponowa? wp?yw zaka?nych natomiast ca?y czas rozprzestrzenia w ca?ej Afryce. W Tanzanii jest popularny jak Bongo Flavour. (Herald 7 lutego 2004). Kiedy stopie? Zimbabwe wprowadzi? siedemdziesi?tka pi?? odsetki lokalnych tre?ci, celem by?o biont czego?, co jest afryka?ski za? cha?upniczych. Cho? muzyka miejska rowki jest uprawiana w domu, jednak wa?no?? globalizacji na ich muzyk? w ?rodek uwagi spo?ród kilkoma, twierdz?c, i? brakuje Zimbabwe to?samo??. Wraz spo?ród powstaniem miejskiej muzyki rowków gatunku, niektóre tradycyjne wytwórnie nie chcia?y z?o?y? podpis je, jako ?e brakowa?o im do?wiadczenia w produkcji muzyki, ergo s?aba jako?? ich muzyki. (Poczta niedziela: 8 maja 2004 r.) W 2001 r. Elliot Manyika, dawny cz?onek rz?du Stworzenia m?odzie?y, rozwój tudzie? dystynkcja nagra? album filatelistyczny Mwana wevhu (syn ziemi) z pochwa?y piosenki Nora ?e pochwali? prezydenta Roberta Mugabe. Rz?d rozpocz?? wydaj?c seri? jingli kampanii jak,-CHAVE Chimurenga, Ramba Wakashinga natomiast Sendekera Mwana wevhu-mi?dzy innymi, jednakowo? ca?o?? ma na celu promowanie polityki rz?du. Na zast?pieniu-zakazanych „piosenek spo?ród w?asnej muzyki na zlecenie, stopie? chce upiec dwa pieczenie w pobli?u jednym ogniu, jaki zabija muzyk? protest tudzie? upewniaj?c zbuntowanych muzyków muzyka nie kupi? co zmusza je a? do submission.This podyktowane wielu zwyk?ych si?a robocza unikaj? krajowej radiowej i telewizyjnej z uwzgl?dnieniem ko?ysa? muzyki mi?dzynarodowej wykorzystuj?cy satelity przede wszystkim zobacz w obszarach miejskich. Niektórzy uwa?ali, i? by?o za bardzo krocie agitacja KRRiT content5. W 2005 roku, mi?dzynarodowa strona promowanie praw muzyków proch do powiedzenia na sprawa polityki nadawczej zawarto?ci rz?du: -Zimbabwe, cierpi poni?ej sankcjami, odci?ci od czasu spo?eczno?ci mi?dzynarodowej, w odpowiedzi na w?asnym g??bokim rezonansie w?asnych d?wi?ków, widz?c, dzia?ek oraz spiski wokó? it-.hence popyt klimatem dobrej sztuki „, w którym Radia natomiast Telewizji s? przepe?nione propagand? jingle-(„> http://www.freemuse.org:sep> 2005) Co podkre?lano w tym okresie by? wyzwoleniem walczy? nacjonalistyczn? kultur?. W 2001 roku, Minister Informacji i Reklamy og?osi?a, ?e ??to teraz obowi?zkowe dla wszystkich stacje radiowe za? telewizyjne podarowa? zawrotn? siedemdziesi?t pi?tka odsetki wszystkich programów do produkcji lokalnej 6.Okres szczebel zakaza? mi?dzynarodowe piosenki na Power FM, jak owo przedstawi? stówka odsetki lokalnej tre?ci w stacji radiowej. Rz?d ukrywa? pod has?em-„i-reAfricanisation kultury”. Kronika (15 wrz 2005) poinformowa?, ?e w stu procentach kompozycja lokalna zolaptopysta?a dalej zredukowana do siedemdziesi?t pi?? odsetki na Power FM we wrze?niu 2005. Zimbabwe Broadcasting Holdings Corporate Secretary, Jennifer Tanyanyiwa potwierdzi? zmiany oraz powiedzia?: