• ?lubne ceremonia?y a akcesoria

    Obr?czka kobieta – ko?o bez oczka, nagminnie rytowany, egzekwowany z regu?y ze autostopu z?ota. W dniu ?lubu suponowany sobie jeden drugiego z wykorzystaniem ma??onków, tak bywa na palec tkliwy prawej ?ap.

    Obr?czk? ?lubn? nosz? na moralnej grabul wyznawcy prawos?awia oraz katolicy, m.in. w Polsce, Austrii, Niemczech, Norwegii, Danii, Hellady, Hiszpanii, Indiach, Chile równie? Wenezueli.

    Na fa?szywej grabul d?wiga si? obr?czk? weseln? m.in. w kolejnych pa?stwach: Francja, Zielona Wyspa, Obfita Brytania, Szwecja, W?ochy, S?owenia, Brazylia, Egipt, Meksyk, Ameryka i Eldorado.

    Obr?czk? ewentualnie sygnet d?wigaj? tak?e numerariusze – laikat cz?onkowie Opus Dei, ?yj?cy w celibacie, po z?o?eniu oprawienia na zupe?ne trwanie.

    Zakonnice d?wigaj? obr?czki na litera nieroz??czno?ci do Zbawiciela Chrystusa.

    Oczepiny (zwane te? przedbabinami, czepieniem, czepinami) owo miniony obrz?dek weselny atrakcyjny tu? przy mnogo?ci gminów s?owia?skich, w toku jakiego pensjonarka pocz?tkuj?ca przeno?nie chodzi?a ze poziomu panie?skiego w zam??ny. Miano oczepiny opuszcza od czepca, okrycia latar?, jakie wnosi?y wspó?ma??onek w lokalizacja panie?skiego wianka.

    Oczepiny przebywa?y si? o pó?nocy, jak to dziewczyn? m?od? przewa?ono do bocznej izby, ?piewaj?c wobec tym pie?? Oj, chmielu, chmielu… Nadal druhny likwidowa?y z czaszek panienek m?odej wianek, ?cinano jej rz???e oznacza to przycinano ko?tuny, i starsze zam??ne kobiety zak?ada?y kornet. Kornet weselny, spo?ród bia?ego p?ótna, kunsztownie wymiotowany, zazwyczaj by? prezentem od momentu matki chrzestnej. Ojczulek pannicy m?odej czy te? pierworodny dru?ba przekazywa? go staro?cinie (która wielokrotnie by?a najpierw swatk?). Za?atwiony na ?epetynie, uzupe?niony herbem krzy?a, stawa? si? aspektem ma??e?stwa.

    Oczepinom asystowa?y bogate ususy: pannica pocz?tkuj?ca „na niby” zrzuca?a plus depta?a czepek, okresem bli?ej nie okre?lony spo?ród dru?bów w zamian czepka wpycha? jej na ?epetyn? rodzaju m?skiego kapelusz, umyka?a dooko?a sto?u zanim wspó?ma??onkami chc?cymi j? oczepi?, odparowa?a si? zanim oczepinami te? wzgl?dnie „pomagali” jej ?onaci m??czy?ni.

    Wspó?cze?nie w Polsce ko?cówk? oczepin istnieje napotykany na osad w niektórych rejonach ceremonia? datków „na czepiec”.

    Oczepiny zdo?aj? egzystowa? rozlicznego wariantu, w tych nowoczesnych np. „Przygotowuje si? w przybli?eniu stu balonów. A? do dwóch wpycha si? karteczki spo?ród nadrukiem „Pan M?ody” za? „Panna M?oda”. Ten który je wykryje na krzy? nak?uwanie iglic? balonów zarabia…”